bakgrund

måndag 25 juni 2012

Sommaraktiviteter

Nu har vi fullt med aktiviteter igång. Eftersom barnen har sommarlov sover de lite längre men efter frukosten delar vi upp dem i olika grupper och hittar på saker som passar just dem. I min gruppp gjorde vi båtar som vi ska prova i den lilla floden som rinner just bredvid barnhemmet.



 I dag hade jag Också två par från Sverige på besök. Det var så roligt att få visa och berätta om barnhemmet för dem. Tyvärr har jag redan glömt deras namn men de var från Stockholm och Norrtälje. Om ni läser detta så tack för sakerna vi fick. De har redan börjat användas.



Vi har många nya små barn. På eftermiddagar ska jag tillsammans med Aleta träna några av dem. De behöver mycket uppmärksamhet och tillfälle till att bara leka. Det finns inte tid för de som arbetar här att göra det. Tiden går så fort bara. Jag hinner inte med allt jag skulle vilja göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar