bakgrund

tisdag 8 juni 2010

Slutspurt

Sista dagarna på Sommis

Äntligen har vi fått lite sommar så att vi kan njuta ute.
Det är mycket avsked nu. Vänner, arbetskamrater och släktingar har varit här och umgåtts med oss. Det känns bra att få vara tillsammans innan vi åker iväg.

Det är fantastiskt så många som hjälper oss med förvaring av lådor och möbler.
Tack alla snälla vänner.
Jag undrar bara om jag kommer ihåg var lådorna finns när vi kommer hem.

Jag håller ständig kontakt med Tandy som arbetar på barnhemmet. I dagarna kom det ett nytt barn dit. En söt liten pojke vars föräldrar inte ville veta av honom. Det finns många anledningar till detta som vi här i Sverige inte kan föreställa oss. Här kan vi få hjälp och stöd av samhället.

Jag försöker att tänka mig in i att jag snart är där för att inte tänka så mycket på själva avskedet som väntar. Vi vet att det är det här vi vill göra och det känns helt rätt.

Så om 12 dagar är vi på väg. Nästa inlägg kommer från Ecuador.

Ingegerd den 8 juni
vid Öresund en ljuvlig kväll

1 kommentar:

  1. Hej! Jag tycker ni är stencoola som gör det här, det ska bli jättespännande att följa er.
    Kram Annica (Thomsson)

    SvaraRadera