bakgrund

söndag 15 maj 2011

Husdjur och Zoo-besök

Först vill vi skicka en speciell hälsning till vår blivande svärdotter Li, som fyller år på tisdag. Massor av GRATTIS på din födelsedag! Vi sätter därför in ett underbart foto på henne och vårt barnbarn Frans. Vi saknar er och längtar efter er!


Den här veckan har både Pehr och jag varit lite krassliga. Magen har krånglat och då vill man helst vara nära en toalett... Men idag känner vi oss mycket bättre, tack och lov.

Här kan du se ett av mina projekt - en rabatt på framsidan av barnhemmet. Som tur är har jag fått hjälp av våra arbetare. De fixade stenarna och jorden åt mig på en förmiddag. Det ser inte så mycket ut ännu men jag håller på och samlar skott och plantor hela tiden. Jag har fått lära mig att jag bara får plantera när det är nymåne. Om jag planterar under en annan tid växer det mycket sämre. Det är bara att följa råden från de som vet bäst.

Megan, som är en av våra volontärer har haft besök av sina föräldrar. Hennes pappa hade med sig tröjor till våra barn. Det är ett djur och en liten bibelvers på dem och de är så söta. Här har våra små precis fått dem och vi tog så klart lite bilder. Är de inte ljuvliga - barnen alltså?


Lilla Amanda har svaga ben som behöver lite stöd när Geovanny ska träna henne. Sådana stöd är jättedyra här och jag har därför prövat att sy ett par. Till dem behövde vi plastskenor och till det använde vi en skärbräda som Pehr sågade till rätta storlekar. Kanske något vi kan fortsätta med?


På husdjursfronten har det tillkommit två fåglar. De kommer från en missionärsfamilj som har åkt tillbaka till USA. Barnen älskar dem.


Våra två hönor är tjocka och feta och har en högst osäker framtid. Tia Teresa anser dem vara färdiga för grytan vilken dag som helst.

I går åkte jag tillsammans med Dallas och hennes klass till ett Zoo. Djuren finns bakom ett enkelt hönsnät, så barnen måste vara försiktiga och inte sticka in varken händer eller fingrar. Men den här apan stack ut sin arm och lyckades knipa mig i baken till alla barnens jubel.


De här kajmanerna lever i södra Ecuador och de ser lite farliga ut tyckte barnen.

Besöket avslutades med lek i bassängen. Vatten och barn går alldeles utmärkt ihop! Efter ett tag började det regna men det kunde inte stoppa barnen. Vi har ju den fördelen här att fast det regnar blir det inte alls kallt.

Till sist två bilder från dagens dopgudstjänst. Efter predikan åkte vi till floden Pindo för att vara med om ett vuxendop. Det var vår spansklärare, Betto som tillsammans med två andra ungdomar döptes. Det kändesverkligen härligt att få vara med om detta.




Vi hörs om en vecka!
Ingegerd och Pehr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar