bakgrund

lördag 29 januari 2011

Besök i djurparken

Idag är det lördag och jag skriver vår blogg nu för i morgon kommer de att stänga av elen.

Vi har en fin djurpark här i Shell med djur från området, som sköts av militären. Jag och Megan, en av lärarna, tog barnen i hennes klass dit för att de skulle lära sig mer om dem. Allra mest intressant var ormarna. De låter besökarna få hålla den minsta boan och om man ber dem, tar de också fram en 2 meter lång boa. Först var det ingen av barnen som ville hålla eller ens känna på ormen. Men sedan bestämde sig Wilson för att prova. På bilden kan du se hur allvarlig han är. Hur ska det här gå? Men när han insåg att det inte alls var farligt blev han mycket stolt och försökte övertala de andra att prova.



Javier ser inte helt övertygad ut men han var nöjd att han vågade. Han lillasyster Anita vågade hålla den stora ormen efter ett tag.





I djurparken finns det ett antal apor som springer/hoppar/klättrar fritt omkring. Den här har sin lilla baby med sig överallt. Babyn klamrar sig fast med armarna och har sin svans slingrad omkring mammans svans. Det ser så roligt ut.



Som jag skrev förra veckan har den svenska familjen Egberts nu kommit hit. De är mycket trevliga och det var så roligt att få prata svenska med dem. Här är de utanför den skolan där deras barn ska gå. Vår skola samarbetar med den skolan och har ibland gemensamma morgonsamlingar och "friluftsdagar".


Skolan heter Nate Saint Memorial School, efter den missionären som blev mördad när han försökte kontakta en indianstam. Bilden visar alla barnen från vår skola tillsammans med barnen från NSMS.



Till sist en bild från igår kväll. Gilmar ville så gärna följa med Pehr och mig hem för att se vårt hus. Han fick sova på en madrass på golvet bredvid mig. Han är så försynt och blyg att jag blev riktigt förvånad över att han frågade mig. Men vi hade det så mysigt tillsammans. Han har med sig hemska upplevelser från sitt hem. Åh vad jag önskar att han kunde få bli adopterad och få ett riktigt hem. Idag körde Pehr honom tillbaka till barhemmet när han skulle försöka få varmvattnet att fungera i flickornas dusch.



Jag undrar vem nästa nattgäst kommer att bli?

Många hälsningar till er alla
Ingegerd och Pehr

2 kommentarer:

  1. Hej Ingegerd och Pehr!
    Som alltid så spännande att läsa er blogg. Oh, vad jag längtar tillbaka till Shell när jag hör ifrån er.
    Här hemma är det regn ,blåst och rusk, inget att längta till precis.
    Hur är er e-mail adress? har säkert fått den någon gång, men tappat bort den.
    Må riktigt bra, krama om barnen och hälsa Egberts. Har mailat henne , men ej hört något. Kanske gick det ej fram. Är Miriam tillbaka?
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin - kolla din Facebook.
    Min mail inganplingan@live.se

    SvaraRadera